Category Archives: Recipes

Resipi Daging Harimau Menangis

Sejak kebelakangan ini, ramai yang bercakap tentang daging harimau menangis di media sosial. Sambil tengok gambar, sambil tu la mulut ternganga, terliur! Disebabkan popularitinya, ramai yang mengambil peluang untuk berniaga dan menjual pelbagai versi daging harimau menangis. Tapi lain orang lain rasanya. Tepuk dada tanya selera! Ataupun, apa kata dengan keadaan ekonomi sekarang, kita cuba […]

Kitchen Hacks Like A Pro!

Ever wonder how food bloggers or chefs manage to make their food looks so appetizing? Trust these professionals to have more than one trick up their sleeves. Not only that, they are also an expert when it comes to prepping or dealing with leftovers so wastage is minimal. We have 5 tips and tricks we […]

Jom Masak Ayam Masam Manis Dengan Nenas Dengan 6 Langkah.

Min sebenarnya rindu nak travel. Korang rindu tak? Untuk beberapa tahun yang lepas, selalunya masa ni min mesti dah ada di Bangkok, Thailand. Kenapa Bangkok? Sebab min peminat tomyam yang tegar! Kalau nak ikutkan apa-apa masakan dari negera Thai tu memang min suka. Oleh kerana kita pun tak pasti bila pandemik Covid-19 ni akan berakhir, […]

Resipi Burger Makaroni Hipster

Pada zaman yang serba maju ini, banyak snek atau makanan yang diubah ala-ala hipster. Kami nak kongsi resipi yang mudah tapi sangat menyelerakan ini, untuk dijadikan makanan tengah hari atau makan malam anda. Berikut ialah ramuan yang diperlukan: Burger Makaroni 200 gm makaroni 2 sudu besar mentega 2 sudu besar tepung gandum 1/2 sudu teh […]

Strawberry Ricotta Buckle Cake

INGREDIENTS: For Cake: 250 gm regular ricotta cheese from Bright Cow 160 gm sugar 2 large eggs (Grade A) 60gm salted butter, melted 1 Tbsp vanilla extract 5 g lemon zest, finely grated 30 ml lemon juice 150ml Bright Cow Fresh Jersey Milk 300 gm self raising flour 5 gm baking powder 2 gm baking […]

STIR-FRY BEEF AND BROCCOLI

PREP TIME : 10 minutes COOK TIME: 5 minutes TOTAL TIME: 15 minutes (Probably wallop it in seconds! It’s that delicious!) WHAT IS NEEDED: 250-300 grams of beef tenderloin, or flank steak cut into pieces 175grams of broccoli florets water for boiling 2 tablespoons oil 5cm ginger (peeled and sliced) MARINADE: 1/2 tablespoon soy sauce […]

Video: Frozen Yogurt Parfait Bars

Get your kids to eat more yogurt with this easy peasy Frozen Yogurt Parfait Bars recipe. The Gogopasar team used Bright Cow yogurts and the end result is so yummy! It tastes just like creamy ice cream with a burst of flavours from the yogurt and chopped fruits. A sure win on a hot sunny […]