fbpx

Resipi Daging Harimau Menangis

Sejak kebelakangan ini, ramai yang bercakap tentang daging harimau menangis di media sosial. Sambil tengok gambar, sambil tu la mulut ternganga, terliur! Disebabkan popularitinya, ramai yang mengambil peluang untuk berniaga dan menjual pelbagai versi daging harimau menangis. Tapi lain orang lain rasanya. Tepuk dada tanya selera! Ataupun, apa kata dengan keadaan ekonomi sekarang, kita cuba […]

Kitchen Hacks Like A Pro!

Ever wonder how food bloggers or chefs manage to make their food looks so appetizing? Trust these professionals to have more than one trick up their sleeves. Not only that, they are also an expert when it comes to prepping or dealing with leftovers so wastage is minimal. We have 5 tips and tricks we […]

Jom Masak Ayam Masam Manis Dengan Nenas Dengan 6 Langkah.

Min sebenarnya rindu nak travel. Korang rindu tak? Untuk beberapa tahun yang lepas, selalunya masa ni min mesti dah ada di Bangkok, Thailand. Kenapa Bangkok? Sebab min peminat tomyam yang tegar! Kalau nak ikutkan apa-apa masakan dari negera Thai tu memang min suka. Oleh kerana kita pun tak pasti bila pandemik Covid-19 ni akan berakhir, […]

Ditipu Peniaga Atas Talian, Wang Lesap, Barang Tak Dapat

Dalam kebimbangan masyarakat menghadapi pandemik COVID-19, ada juga di antara mereka yang mengambil kesempatan terhadap mereka yang cuba menghadapi hidup dalam normal baharu dengan sebaik mungkin. Perkhidmatan membeli barang dapur atas talian tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan, namun bukan semuanya jujur berniaga. Baru-baru ini, Free Malaysia Today (FMT) melaporkan kisah seorang pengguna yang telah tertipu […]

GOGOPASAR Sumbang 5 Tan Ayam Segar Kepada Mangsa Banjir di Pahang

Kuantan, 20 Januari – GOGOPASAR menyumbang sebanyak 5 tan (hampir 5,000 ekor) ayam segar kepada mangsa-mangsa banjir Pahang melalui 3 fasa Misi Bantuan Banjir bermula Rabu lepas. Ketua Pegawai Eksekutif GOGOPASAR, Lynn Alias, berkata Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berkuatkuasa pada masa ini tidak menghalang GOGOPASAR untuk menubuhkan pasukan GogoCare bergabung dengan Yayasan Peace Malaysia […]

Resipi Burger Makaroni Hipster

Pada zaman yang serba maju ini, banyak snek atau makanan yang diubah ala-ala hipster. Kami nak kongsi resipi yang mudah tapi sangat menyelerakan ini, untuk dijadikan makanan tengah hari atau makan malam anda. Berikut ialah ramuan yang diperlukan: Burger Makaroni 200 gm makaroni 2 sudu besar mentega 2 sudu besar tepung gandum 1/2 sudu teh […]

Meal Prep, Tips and Tricks!

The concept of meal prepping is to prepare meals ahead of schedule. It saves a lot of time and is popular amongst busy professionals as well as fitness freaks. It also helps to reduce the portion size in your meals, helping you reach your nutrition goals. With this, you’ll easily avoid unhealthy options like fast […]

How To Save Your Cooking From These Common Seasoning Mistakes

Have you ever tried to cook a recipe and it doesn’t end up tasting the way you thought it would? Not all recipes are tailored to your liking but fret not, food can be fixed even when the flavours seem off! Here are some secrets to how you can revive the flavours in your cooking. […]

The Best Asian Condiments… Pickled Chillies!

Pickled green chilli is a popular condiment for many Southeast Asian street food or noodle dishes such as Ipoh hor fun mee, Penang char kuey teow, chinese fried rice, wantan noodles or my favourite Hailam meehun (vermicelli. I’m a big fan of pickled chillies but unfortunately, not all places have pickled chillies as they prefer […]

Gogopasar Go To Zoo!

“Mari kita pergi ke zoo, bergembira di situ, makanannya sedap sehingga menjilat jari….” who else remembers this jingle?? I’m sure everyone had their own fond memory of our beloved national zoo, Zoo Negara located in Taman Zooview, Ampang . When I was smaller, I remember countless trips there such as school trips with friends, birthday […]